CV.

juan Saliquet , Madrid 1969

Attended 2 years of Journalism course, Complutense University, Madrid 1990-92. Obtained a Technical certificate in Marketing & Commercials, and a Master in Marketing and Business administration, ESEM Marketing Superior School 1991. Qualified in Marketing and Commercial management  ESEM, Madrid , 1990. After frequenting the Atelier of the Artist Oscar Benedi from 1987 to 1990 I decided to leave it all and become an Artist.

Interesting thing is to create scrawls, it does not matter if it is eraser or colour pencils that draw in intuited forms and explained, opposed to short notes slightly carved in subtly obsessed sheets or lose its private character and reach an external value, like a support, recognised in the complicit eyes of a rescued gaze from news stands transmuted in obsessed view, bringing it to the most absolute intimacy of an intention-no doubt- creative. Mario Canal. critic , and Director of “Passage souterrain”,Paris.

The Infinite Detail This Garden, in Roses dissolves,  No pay attention to remorse. No yell, no pain.  It melts.  Present gives its lighting. Fractal frame. Time and Space do not belong to delays. Beauty takes you to the Desert and there you are. Yourself, in a thousand fragments, Galleries of beauty Monsters. Describing the Space. Twinkling you. Agustin de Julian Poet & Curator

“Traslation of problems inherent to pictorial fact but capture and resolved through phoptography”  Luis Francisco Perez. Critic. Lapiz, Art Press, Exit, El estado Mental

«Desde La cámara lúcida (1980) de Roland Barthes quedó para la fotografía como clásica su distinción entre el punctum y el studium. Siendo el punctum algo así como lo que dentro de una fotografía llama en primer lugar nuestra atención, y el studium la densidad de los significantes que flotan a su alrededor. Como fotógrafo Juan Saliquet prefirió cortar radicalmente con estas distinciones, interviniendo sobre sus fotografías como objetos, no como meras imágenes, y abordando con la cuchilla su superficie de inscripción, volviendo el punctum confuso y borroso, y poniendo toda su ira y su studium en su enfrentamiento con la mera condición virtual de la imagen. Su arte se convierte así en una especie de arte cisoria. Miguel Cereceda Critico y profesor de Estetica y Teoria de las Artes.

Estas obras son rostros humanos o una lección práctica de teoría estética? Un tratado de retratística o un resumen de la postmodernidad entendida esta como el territorio donde confluyen todos los “ismos” del siglo XX? El ejemplo perfecto de la más pura ortodoxia de la práctica figurativa o el deslizamiento de esa misma figura cuando, gozosa de vivir su propio éxtasis únicamente le queda la solución fatal de ofrecerse, dividida y fragmentada en planos alterados, ángulos deformados, aristas enfrentadas o burlescos fondos de perversa perspectiva? Luis Francisco Perez, Crítico y Curator,

“That is the abstraction of the Geometric figures rationalized in a voluptuous illusions world”…Valdo Imaz, Curator.

“ For the occasion the Gallery changed  into a Pagan Romanic temple in which you can plead the favours of Santa Kate Moss and contemplate a  “Sacred Family” compound of three models in a perfume spot”…..Luis Pliego, El Periodico de Cataluña.

“Reticles appears from erased Photographical reproductions like filigrees giving an embrace vision of Circus  not to limit imagination Paradises, the absurd and the Bizarre”. …….Lucas Arraut. El Pais de las Tentaciones, ICON, Director

“It is  pure autodidact !. Its aesthetic forms , with this frozen bloks appearance, remind of Industrial design, textile weave, visual games of Pop Art. But the final result takes us close to Confusion and deconstruction ways, slant, subtraction, agony”……..Guillermo Espinosa, Art Curator, Mary Claire.

“Todos los poemas del pasado el presente y el porvenir son episodios o fragmentos de un solo poema infinito”. Esta frase define a la perfección la obra de Juan Saliquet (1969), fotografías en constante transformación que hacen estallar las barreras de la identidad individual para hablar de la universalidad de la condición humana. Con una formación multidisciplinar y trabajos como guiones, escenógrafo y editor, presenta ahora sus últimos trabajos como artista con “The Chronic Argonauts” en la galería EspacioValverde……Vanidad Magazine, Madrid.

Thousands of quavers and semifusas. Jordi Esteva Redactor,Photographer& Film Director Ajoblanco

Juan’s Pictures, in fact, are Epopees. In every little corner or square there is a  fight for being independent from one piece to another but being in  balance with all. Cristina Alvarez. Critic.

It looks like you did draw the wings with your Caravallesc blade. Agustín de Julian. Curator

“ I don’t Know what to say……that they are wonderfull?”…………Adolfo Arrieta. Film Director.

 

Individual Exhibitions :Limlight, “Drawings” New York. 1996 / Molly Mc’Adams Mansion “Cuttings & Erasings”Madrid. 2000 / Diedro Space, “Juan Saliquet”, Madrid.  2001 / DR Space, Casadecor, “in to the Garden”, Madrid.  2002 / Nab Room Gallery, “Romanic”, Madrid.  2003 / Iguapop Gallery, “Romanic”, Barcelona.  2004 / Nab Room Gallery, “Circus 98”.Madrid  2005 / H20 Gallery ,”Venus of Paper, Persians”. Barcelona, 2007 / Biondetta Gallery, “Beetles, Butterflys, Glow worms & Praying Mantis”. Madrid.  2007 / Cervantes Institute & Espanish Embassy of Lebanon “Sms fron Lebanom”Beyrut. 2011 / Hussainia, Ashura, Nabatie Lebanon, 2011 / Cervantes Institute & Espanish Embasy of Syria ”Syria, Syria, Syria”Damascus . 2011 / Espacio Valverde “The Cronics Argonauts”. Madrid, 2011 / AC Recoletos, “Insects world”, Madrid. 2012 / Mercedes Benz Metamorphosis “in der Zeitgenossischen fotografie” . Munich, October-November, 2014 / Galerie Kronsbein.”Microcosmos, Mithocosmos” , Munich, February-April  2015 /Urg3l  “Galería de retratos“, Madrid 2017 / Espronceda Center of Arts “Galería de Retratos”, Barcelona 2017.

Collectives:Lluc Monastery, “Ruanda, Drawings”, Mallorca.  1993 / 42 Stret subway,  New york city. 1996 / OpeningStudio Teresa Sapey.White Constructivist abstraction, Madrid, 2000 / DR Serrano, Madrid 2002 / Picassomio.com, Miami. 2005 / Circulo de bellas Artes, Lucky strike, Madrid. 2005 / Carmen de la guerra Gallery,”Pornografias” , Madrid. 2006 / 100 postales Centro cultural Agustin Diaz, Madrid 2006 / Casa Decor , Madrid.  2006 / Deposito 14 Gallery, Miscelanea, Madrid. 2006/ Iguapop Galery, Barcelona. 2006 / Museo Sersock. “Autumm Venue“, Beyrut. 2010- 2011 / Espacio Valverde in FIAC, Paris. 2011 / Espacio Valverde Valverde in Just Madrid Madrid 2012 / Espaciocatorcehuertas “Click & Marinas“, Madrid. 2013. / Mondo Gallery, ” Work in Progress“September, Madrid. 2013 / Espacio 14 Huertas, !First Aniversary“, December, Madrid. 2013 / “Nativity & Romanic Cripte” Ministerio de Asuntos importantes, Madrid, 2014. / “La irreal Photo“. La irreal fabrica & Mad photo Gallery, Madrid. 2014   / 30° into the shadow ( Photography). Etual Space, Malaga. 2014 / Frauenbilder in der Zeitgenossischen fotografie Mercedes Benz. Munich, October-November, 2014 / Apres-Sky Vernisage, Scheweizerhoff Hotel Saint Moritz 2015 / Kronsbein Galerie in Kunstmesse Frankfurt 2015 / Eros C’est la Vie, Jugada a 3 vandas, Galería Fernando Pradilla. Madrid , 2015  / Renassence, Galerie Arrrt Foundation, Kirchberg,Tirol, Austria 2015 / Accrochage, Galerie Aaaart Foundation, Kirchberg, Austria 2016

Colleccion Tania Capriles, Madrid-Miami. Collección Maira Capriles, Madrid, Colleccion POrince Tomasz Lubomirsky, Brasil-London, Collection Gabriel de Medina Sidonia, Madrid, Colection Yoly Fernandez, Madrid, Collection Vicky Urculo, Madrid. Collection Sarah Kronsbein Munich.

Films:Fausto 0.5, 2001, La fura des Baus / La Influencia, 2007, Pedro Aguilera. / El 8, 2009, Nicolai.

 Juan Saliquet: 00 34-627700368/ juansaliquet@yahoo.es / https://juansaliquetartworks.wordpress.com/ /http://www.espaciovalverde.es  / vickyurculo@hotmail.com / http://www.picassomio.es / https://www.facebook.com/pages/Juansaliquet-ARTE/199308330081662/ http://www.galeriekronsbein.com

 

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